duza

 

Komu przysługuje Karta Dużej Rodziny?                                                                                         

Karta Dużej Rodziny przyznawana jest rodzinie, która utrzymuje przynajmniej trójkę dzieci. Dotyczy to także rodzin zastępczych oraz rodzinnych domów dziecka. Karta przyznawana jest każdemu członkowi rodziny. Dochód rodziny nie stanowi kryterium przyznania karty.
Od 1 stycznia 2019 r. z Karty Dużej Rodziny mogą korzystać wszyscy rodzice, którzy kiedykolwiek posiadali na utrzymaniu co najmniej trójkę dzieci. Wiek nie ma znaczenia.


Na jak długo przyznawana jest Karta Dużej Rodziny?

Karta Dużej Rodziny przyznawana jest dzieciom do ukończenia 18. lub 25. roku życia, jeśli uczą się jeszcze w szkole lub studiują. Rodzice mogą korzystać z karty dożywotnio. Osobom niepełnosprawnym karta wydawana jest na czas obowiązywania orzeczenia o niepełnosprawności.

Gdzie należy się zgłosić po kartę?

Wydawanie kart odbywa się od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 w Urzędzie Miejskim w Wieluniu przy pl. Kazimierza Wielkiego 1. Wniosek w imieniu rodziny, może złożyć każdy pełnoletni jej członek.
Karta wydawana jest bezpłatnie, każdej osobie zgłoszonej we wniosku.

Jakie zniżki przysługują posiadaczom karty?

Karta Dużej Rodziny uprawnia do zniżek, które oferowane są zarówno przez instytucje państwowe, jak i firmy prywatne na terenie całego kraju. Lista miejsc i wysokość zniżek dostępna jest na stronie: www.rodzina.gov.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Wieluniu.

Czym różni się ogólnopolska Karta Dużej Rodziny od Wieluńskiej Karty Rodzin 3+?

Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny upoważnia do korzystania ze zniżek na terenie całego kraju, natomiast Wieluńska Karta Rodzin 3+, na terenie gminy Wieluń.

Jak korzystać z Karty Dużej Rodziny?

Miejsca, w których przysługują zniżki oznaczone są specjalnym znakiem ”Tu honorujemy Kartę Dużej Rodziny”. Aby skorzystać ze zniżki należy w oznaczonym w powyższy sposób punkcie okazać kartę. Z karty każdy jej posiadacz może korzystać w dowolnym czasie. Oznacza to, że aby skorzystać z karty nie trzeba być całą rodziną w jednym miejscu.

Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Wieluniu.

Do pobrania:


Wniosek o wydanie Karty Dużej Rodziny.pdf



Oświadczenie dotyczące władzy rodzicielskiej.pdf



Oświadczenie o planowanym terminie ukończenia nauki.pdf



Oświadczenie o pozostawianiu w dotychczasowej rodzinnej pieczy zastępczej.pdf


Informacja karta elektroniczna.pdf


 
Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku:

Składając wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny trzeba okazać oryginały lub odpisy dokumentów potwierdzających stanowienie rodziny wielodzietnej. Oznacza to, że członek rodziny wielodzietnej ubiegający się o przyznanie Karty Dużej Rodziny jest zobowiązany do pokazania oryginałów lub odpisów tych dokumentów.

Przy składaniu wniosku należy okazać w szczególności:

1) w przypadku rodzica oraz małżonka rodzica – dokument potwierdzający tożsamość;
2) w przypadku dzieci w wieku do ukończenia 18. roku życia – akt urodzenia lub dokument potwierdzający tożsamość;
3) w przypadku dzieci w wieku powyżej 18. roku życia – dokument potwierdzający tożsamość oraz zaświadczenie ze szkoły lub szkoły wyższej o planowanym terminie ukończenia nauki w danej placówce;
4) w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności w wieku powyżej 18. roku życia – dokument potwierdzający tożsamość oraz orzeczenie o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności;
5) w przypadku dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka – postanowienie o umieszczeniu w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka;
6) w przypadku osób, o których mowa w art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – zaświadczenie o pozostawaniu w dotychczasowej rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka.
7) Składając wniosek o wydanie duplikatu Karty, należy okazać dokument potwierdzający tożsamość lub, w przypadku dziecka, odpis aktu urodzenia.
Należy jednak wskazać, że organ może domagać się okazania innych dokumentów lub ich odpisów, jeżeli będzie to niezbędne w celu ustalenia uprawnienia do korzystania z Karty Dużej Rodziny (np. w przypadku cudzoziemca).
Okazanie dokumentów przez wnioskodawcę nie jest wymagane w przypadku, gdy wójt (burmistrz lub prezydent miasta) może bezpłatnie we własnym zakresie uzyskać dane niezbędne do ustalenia prawa do korzystania z programu za pomocą urządzeń teletransmisji danych (np. jeżeli istnieje możliwość skorzystania z bazy PESEL).

 

Urząd Miejski w Wieluniu, Wydział Budżetowy uprzejmie informuje, że od dnia 20.11.2018 roku, aktualny rachunek bankowy, na który powinny wpływać opłaty za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny to:
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie Oddział w Wieluniu 88 9256 0004 0723 5034 2000 0010.

Wysokość opłaty za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny wynosi 15 zł, natomiast opłata za domówienie drugiej formy Karty wynosi 10 zł.

Wieluń

kontakt ratusz

Urząd Miejski w Wieluniu
Plac Kazimierza Wielkiego 1
98-300 Wieluń
tel.: 43 886 02 34, 43 886 02 35
fax: 43 886 02 60
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania Urzędu Miejskiego w Wieluniu:      
od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.

Przyjmowanie korespondencji w dniach urzędowania zapewniane jest przez Urząd do godz. 17.00, w ratuszu,  pl. Kazimierza Wielkiego 1, pokój nr 1.

Obsługa klientów z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz obsługa przedsiębiorców zapewniana jest przez Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30.

Od dnia 1 lutego 2020 roku nie będzie dodatkowego dyżuru do godz. 17.00 we wtorki ze względu na brak zainteresowania mieszkańców.

  W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- burmistrz w każdy poniedziałek w godz. 9.00 – 15.30
- pracownicy codziennie w godzinach urzędowania.

Biuro Burmistrza
tel.: 43 886 02 28, 43 886 02 03
miejsce urzędowania: pokój nr 13, 16, 17 pl. Kazimierza Wielkiego 1

Sekretarz Miasta
tel.: 43 886 02 10
miejsce urzędowania: pokój nr 2, pl. Kazmierza Wielkiego 1

Stanowisko ds. obsługi prawnej (radca prawny)
tel.: 43 886 02 73
miejsce urzędowania: pokój 12, pl. Kazimierza Wielkiego 1

Wydział Inwestycji i Rozwoju
tel.: 43 886 02 84, 43 886 02 54, 43 886 02 16
miejsce urzędowania: pokoje nr 7, 8, 9, 10, pl. Kazimierza Wielkiego 1

Wydział Organizacyjny
tel.: 43 886 02 13, 43 886 02 14, 43 886 02 34, 43 886 02 35
miejsce urzędowania: pokoje nr 1, 1a, 2, 3, pl. Kazimierza Wielkiego 1

kontakt zamek

Urząd Miejski w Wieluniu
Plac Kazimierza Wielkiego 2
98-300 Wieluń

Godziny urzędowania Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30

Przyjmowanie korespondencji w dniach urzędowania do godz.17.00 - Ratusz pl. Kazimierza Wielkiego 1, pokój nr 1.

Skarbnik Miasta
tel.: 43 886 02 18
miejsce urzędowania: pokój nr 132, pl. Kazimierza Wielkiego 2

Wydział Budżetowy
tel.: 43 886 02 19, 43 886 02 51
miejsce urzędowania: pokoje nr 133, 134, 135 - Punkt Kasowy Esbanku, pl. Kazimierza Wielkiego 2

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
tel.: 43 886 02 20, 43 886 02 26, 43 886 02 27
miejsce urzędowania: pokoje nr 130, 131, 137, pl. Kazimierza Wielkiego 2

Wydział Nieruchomości i Planowania Przestrzennego
tel.: 43 886 02 25, 43 886 02 23
miejsce urzędowania: pokoje nr 39, 41 pl. Kazimierza Wielkiego 2

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
tel.: 43 886 02 24, 43 886 02 44, 43 886 02 15, 43 886 02 48
miejsce urzędowania: pokoje nr 42, 43, 47, 48 pl. Kazimierza Wielkiego 2

Stanowisko ds. Rolnictwa i Ochrony Wód
tel. 43 886 02 35
miejsce urzędowania: pokój nr 49 pl. Kazimierza Wielkiego 2

Straż Miejska
tel.: 43 886 02 12
miejsce urzędowania: wejście od strony parku, pl. Kazimerza Wielkiego 2

 kontakt usc

Urząd Miejski w Wieluniu
ul. Piłsudskiego 14
98-300 Wieluń

Godziny urzędowania Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30.

Obsługa przedsiębiorców pokój nr 1 od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30.

Ewidencja ludności i dowody osobiste, pokój nr 1
od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30.

Przyjmowanie korespondencji w dniach urzędowania do godz. 17.00 - Ratusz, pl. Kazimierza Wielkiego 1, pokój nr 1.

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
tel.: 43 886 02 11, 43 886 02 22, 43 886 02 39, 43 886 02 45, 43 886 02 47
miejsce urzędowania: pokoje nr 1, 3, 4, 5, 11 ul. Piłsudskiego 14

Audytor wewnętrzny
tel.: 43 886 02 07
miejsce urzędowania: pokój nr 10, ul. Piłsudskiego 14

Biuro Zamówień Publicznych
tel.: 43 886 02 49, fax. 43 886 02 74
miejsce urzędowania: pokój nr 7,8 ul. Piłsudskiego 14

Archiwista
tel. 43 886 02 07
miejsce urzędowania: pokój nr 9 ul. Piłsudskiego 14

 

  • Prośbę o patronat należy dostarczyć najpóźniej, na co najmniej 30 dni przed planowanym terminem wydarzenia;
  • Złożenie prośby nie jest równoznaczne z automatycznym przyznaniem patronatu;
  • Organizator otrzymuje pisemną odpowiedź o przyznaniu patronatu;
  • O patronat honorowy Burmistrza Wielunia może ubiegać się każdy,
    kto organizuje wydarzenie, które posiada szczególną rangę kulturalną, społeczną lub promocyjną o charakterze regionalnym lub ponadregionalnym, które wpisują się w zadania samorządu regionalnego, ze szczególnym uwzględnieniem promocji Gminy Wieluń i budowaniu jej pozytywnego wizerunku,
  • Przyjęcie Patronatu Honorowego Burmistrza Wielunia/Członkostwo w komitecie honorowym/rywalizacji o Puchar Burmistrza nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego. 

Co daje patronat honorowy Burmistrza Wielunia

  • Podkreśla rangę wydarzenia;
  • Daje możliwość umieszczenia herbu Gminy Wieluń z podpisem „Patronat Honorowy Burmistrza Wielunia" na wszystkich materiałach promujących wydarzenie;
  • Pozwala dotrzeć do szerszego kręgu odbiorców poprzez zamieszczenie informacji o wydarzeniu na stronie internetowej Urzędu Gminy Wieluń www.wielun.pl

    Zalecenia dotyczące wniosku o honorowy patronat / członkostwo w komitecie honorowym / rywalizacji o Puchar Burmistrza

W złożonym przez organizatora wniosku powinny znaleźć się następujące informacje:

Wniosek można dostarczyć:

na adres pocztowy:

Urząd Miasta Wielunia
Biuro Obsługi Burmistrza

Plac Kazimierza Wielkiego 1
98-300 Wieluń 

elektroniczny:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 43 886 02 03

osobiście:

do kancelarii Urzędu Miasta Wielunia
pl. Kazimierza Wielkiego 1, pok. nr 1

Kliknij, aby pobrać wniosek Patronat Honorowy Burmistrza Wielunia 2.pdf

Kliknij, aby pobrać herb:

 JPG

 PDF

kalkulator v2

publico1

fundusze

czyste miasto

cmentarz

logotyp 05 1

logotyp 05 1

65plus ok

karta rodzinom 3+

karta dużej rodziny